大众DSG故障真的没救吗
勇冠好几军楼主
2016-12-28 16:15:56
只看楼主
有次逛4s店偶然看到在厅摆这样宣传觉有意思就随手拍面这张照片众DSG命门描述众DSG故障现象并分析众DSG故障言语间透露众DSG故障并没有什么解决方案……
打开网络搜索众DSG故障也满目疮痍这既众想极力回避问题无数选择DSG故障中国车友无法言说痛而那些因DSG过热造成死亡闪烁想必车友也记忆忧深
对于众DSG故障众有什么解决方案吗众采取升级程序延保修部分召回解决方案只时拖延战术而非实质性解决问题有专家也揭示众DSG故障根源可能因为DSG变速器所使用硼酸盐型润滑油而导致
专家称虽然硼酸盐型润滑油有诸优点但也有致命缺点其在发挥作用同时易产生可能真正影响DSG变速箱正常工作硼结晶但如何替代硼酸盐型润滑油或如何真正解决硼结晶专家并没有给出答案
来自国内各种资料都显示 众DSG故障无解然而众DSG故障真没救吗看到朋友圈发封来自德国邮件截图传来消息似乎有解决希望
英文版
New product for the chinese market: MATHY DSG
Dear Guoxiang Kai,
We hope that the business is successful with our MATHY-lubricants in China.
Our development team has completed a new DSG gearbox oil additive after 3 years of research. Particularly for the Chinese market which is a very interesting product.
About 750.000 cars of the Volkswagen Group (Audi, Porsche, VW, Seat and Skoda) have problems with the DSG transmission. MATHY has developed a solution that eliminates the problem.
New transmission additive for dual clutch gearbox (DSG)
Suitable for the following vehicle manufacturers: Audi, Porsche, Volkswagen, Seat and Skoda
Due drive through the Chinese climate and increased stop and go have DSG gearboxes Volkswagen Group significant problems in the Chinese market. In some cases, an electrical malfunction in the control unit or a lack of oil pressure in the gearbox mechatronics would have led to a power flow interruption in vehicles in China. About 750.000 vehicles in China are affected.
Question:
Why do these problems?
Answer:
The oil used in DSG transmissions is of poor quality and crystallized with time.
The following problems occur:
Jerky shift
Hake Lige circuit
Electronic failure in the DSG-controller (The control unit is located in the DSG gearbox and is flushed with oil)
Total failure of the DSG gearbox
Solution:
The use of MATHY DSG additive to fresh DSG gearbox oil.
Application:
Perform. a DSG gearbox oil change. Then fill new DSG gearbox oil 10% MATHY DSG again. Should the vehicle have already 60.000km mileage run previously by a cleaning phase with 10% MATHY DSG.
德文版
In GERMAN
Sehr geehrter Herr Guoxiang Kai,
wir hoffen, dass die Gesch?fte mit unseren MATHY-Schmierstoffen in China erfolgreich laufen.
Unser Entwicklungs-Team hat nach 3 Jahren Forschung ein neues DSG-Getriebe?l-Additiv fertiggestellt. Gerade für den chinesischen Markt ist das ein sehr interessantes Produkt.
über 750.000 Autos der Volkswagengruppe (Audi, Porsche, VW, SEAT und Skoda) haben Probleme mit dem DSG-Getriebe. MATHY hat eine L?sung entwickelt die das Problem beseitigt.
Neues Getriebe-Additiv für Doppelkupplungsgetriebe (DSG)
Passend für folgende Fahrzeughersteller: Audi, Volkswagen, Seat und Skoda
Bedingt durch das chinesische Klima und erh?htes Stop and Go fahren haben DSG-Getriebe der Volkswagengruppe erhebliche Probleme im chinesischen Markt. In einzelnen F?llen h?tten bei Fahrzeugen in China eine elektrische Fehlfunktion in der Kontrolleinheit oder ein Mangel an ?ldruck in der Getriebemechatronik zu einer Kraftfluss-Unterbrechung geführt. über 750.000 Fahrzeuge in China sind davon betroffen.
Frage:
Warum kommt es zu diesen Probleme?
Antwort:
Das in DSG-Getrieben verwendete ?l ist von schlechter Qualit?t und kristallisiert mit der Zeit.
Folgende Probleme treten auf:
Ruckeln im Schaltvorgang
Hakelige Schaltung
Elektronikausfall im DSG-Steuerger?t (Das Steuerger?t befindet sich im DSG-Getriebe und wird mit ?l umspült)
Totalausfall des DSG-Getriebes
L?sung:
Der Einsatz von MATHY-DSG Additiv zum frischen DSG-Getriebe?l.
Anwendung:
Führen sie einen DSG-Getriebe?lwechsel durch. Anschlie?end füllen Sie neues DSG-Getriebe?l 10% MATHY-DSG wieder auf. Sollte das Fahrzeug bereits 60.000km Laufleistung haben führen Sie vorher eine Reinigungsphase mit 10% MATHY-DSG durch.
面分别德文版英文版邮件外语可以自己看我水平有限只说个概吧德国MATHY团队经过3年为中国市场研发款新型产品解决变速箱一些问题