热门
1988~2018 VITARA 30th Anniversary
1 39 发布于 2018-12-28 18:44:09 只看楼主 热门标准
点击查看热门标准,热门算法维度通过账号健康度、浏览、评论、点赞、收藏、转发、反作弊等进行综合评判
修改帖子

The Suzuki Vitara, a 30 year journey with commitment to 4WD performance in a stylish, compact design.

HISTORY

This year the Vitara celebrates the 30th anniversary of its debut.

Beginning as a full-fledged 4WD suitable for the city,

the Vitara has evolved along its own path over the decades.

1st Generation

1988-1998

Enter the Vitara, a New Step in the Evolution of the Suzuki 4WD
The Vitara made its global debut in 1988. As a cross-country 4WD with a three-door urban design, it stood out as a unique alternative to conventional cross-country vehicles.
Equipped with bulging blister fenders front and back, the exterior design oozes a sporty, playful attitude, while the sturdy frame and part-time 4WD system assure solid performance. A coil-spring suspension delivers a gentle ride. The 1.6L engine runs on petrol,

Addition of a Five-door Model
In 1991 Suzuki added a five-door model with an extended wheelbase. A rejigged fuel injection system and other changes gave a boost to the 1.6L engine’s power. A spacious interior, generous boot and enlarged petrol tank completed a vehicle ready for comfortable long drives.

Two New Engines
In 1995 Suzuki added two new engines to the growing Vitara line-up, with a 2.0L V6 engine and a 2.0L diesel turbo engine. The V6 engine achieved a graceful yet powerful drive, While the diesel turbo generated high torque from low rev and enhanced fuel efficiency.
Suzuki moved toward a more aggressive exterior this year as well, with enlarged front grill and bumper and addition of an over-fender. The fashionable two-tone body that resulted an instant hit.

The First Generation Completes an Extensive Range of Variations
Two more engines arrived for the Vitara in 1997: a 2.0L, four-cylinder, all-aluminium engine, for light weight and compact profile; and a 2.5L V6 engine. The variations in the Vitara family were impressively diverse at that time, embracing petrol and diesel engines with a wide range of displacements, a short-wheelbase van type, a canvas top and a long-wheelbase type.

2nd Generation

1998-2005

An authentic 4WD with comfortable on-road performance.
The second generation of Vitara announced its arrival in 1998 and V6 Engine model was named Grand Vitara, an authentic 4WD with comfortable on-road performance and a boldly retooled exterior design. while inheriting the blister fender of its predecessors, the Grand Vitara made a dramatic departure in attitude with its taut, curvy exterior. The basic concept, however, was unchanged: a part-time 4WD system borne on a ladder frame in a compact 

A Long-body Model Arrives: The Grand Vitara XL7
In 2001 the Grand VitaraXL7 debuted as the flagship model of the Vitara series. With a 2.7L V6 engine and a three-row, seven-seat configuration (a five-seat variation was also available), this SUV married a spacious cabin with full-bore 4WD performance.

3rd Generation

2005-2014

The third generation of the Vitara series kicked off in 2005 as all new “Grand Vitara” with a sportier look and a hefty increase in size.
The rectilinear design adopts a monocoque body with built-in ladder-frame structure, benefiting from both the light weight of the monocoque structure and the ruggedness of the ladder frame.Mechanisms new to the Vitara series included full-time 4WD and four-wheel independent suspension, delivering enhanced comfort in a vehicle series key to Suzuki’s global auto

4th Generation

2014-

The personalization and advanced technology, today’s consumers look for.
The Vitara series is an eminent ambassador for Suzuki’s brand equity as a creator of 4WD SUVs with compact packaging. The model name was changed from “Grand Vitara” to “Vitara” again. It also provides the personalisation and advanced technology today’s consumers look for. When the fourth generation of the Vitara series was auunounced in 2014, it upheld the brand’s character with an authentic 4WD vehicle and a crossover SUV 

The New Wave of Downsizing Turbo Engine
In autumn 2015 Suzuki added the Vitara S grade. This model sported the first 1.4L turbo engine that delivered displacement and torque commensurate with a 2.0L naturally aspirated petrol engine. Catching the worldwide wave of downsizing turbos, the Vitara S offers both mighty acceleration and fuel-sipping efficiency. To differentiate it visually from the 1.4L model, the 1.6L offering has a distinctive front design. The elegant design, 4WD performance using 

The Vitara facelift in 2018
In 2018, its milestone of 30th anniversary, the Vitara has evolved with more sophisticated looks and more advanced safety features.
The front of the upgraded Vitara has been renewed with vertical chrome accents on a five-slotted grille, A new chrome accent across the lower grille further conveys the vehicle’s advanced refinement. Other improvements include soft padding above the instrument panel for a higher quality feel; brighter silver accents on the dashboard, door

X-90,
the world’s first two-seater SUV coupe

In 1995 Suzuki developed X-90, a two-seater SUV coupe based on the first-generation Vitara. X-90’s unique front face and a blister fender typical of many sports cars combined with a full-fledged 4WD system under the hood to create a new genre of SUV.

Same Car, Different Name

Though Vitara is the global model name, it is marketed under different names in certain markets. In Japan the Vitara is sold as the Escudo, while in North America the first generation was known as the Sidekick. The choice of the name ”Vitara” was inspired by the English word “vital,” as in “vitality.”

Suzuki 4WD Fan Clubs

Australia is home to numerous Suzuki 4WD fan clubs. In the outback, convoys of Vitaras and other Suzuki 4WD models assemble, travelling over thousands of kilometres on camping expeditions. Drivers who leave the city to visit faraway, unpopulated wildernesses demand the reliability and ability to go the distance that 4WDs provide.


Exclusive to India: The VITARA BREZZA

The VITARA BREZZA is the first Suzuki automobile model developed in India. Produced solely in India, it is sold only in India and neighbouring countries. Since its rollout in March 2016, the VITARA BREZZA became the best-selling car in its class, clocking sales of over 300,000 units and capturing numerous industry awards, including Indian Car of the Year.

Pikes Peak International Hill Climb

Each year from 1994 to 2008, Suzuki entered the VITARA in the Pikes Peak International Hill Climb, a race held every year in the US state of Colorado. As the name suggests, this event is a race to the summit of Pikes Peak, a mountain with elevation of 4,301m in the Colorado Rockies. To participate in this gruelling course, also known as “The Race to the Clouds,” Suzuki modified the VITARA almost beyond recognition. This hard work paid off with the gratifying 


XL7, the flagship model of the Vitara series

The XL7 burst onto the scene in 2001 with a three-row seating configuration, resting on an extended version of the wheelbase of the second-generation VITARA. Surprisingly for a vehicle with a spacious seven-seat cabin, the XL7 boasted superb off-road performance. Though the first generation rolled with a 2.7L V6 engine, Suzuki boosted the displacement to 3.6L—Suzuki’s biggest V6 ever—for the second generation.


VITARA Owner’s Club

The Vitara has inspired owners’ clubs in countries around the world. Among them is Club VITARA Peru, a VITARA owners’ club in Peru. VITARA owners get together to tour the sand dunes and rainforests of this Andean nation, enjoying the camaraderie of tackling the rugged countryside together while thrilling to the formidable driving performance of the VITARA. Similar owners’ clubs exist in Indonesia, Philippines, Chile and other countries.

prev

  • 用车感受
最后编辑于2019-01-10 13:15:07
很抱歉,该主帖尚未满足精华帖15张图片要求,不能予以精华,更多精华标准点击此处查看
修改主帖
内容系网友发布,涉及安全和抄袭问题属于网友个人行为,不代表汽车之家观点,可联系客服删除。
举报
IP
回复
返回列表
1 2
前往
/2页
确认

更多> 精选帖子

更多> 精选视频

扫码下载
汽车之家APP

随时获取
最新汽车资讯